1393-06-04 12:35
2081
1
1702

عذر غیر قابل قبول مردان و زنان زیبارو

شاید شما نیز در اطراف خود افرادی را دیده باشید که گاه گناهان خود را با دلایلی ازجمله چون خداوند مرا اینگونه آفریده است یا چون در فلان موقعیت قرار گرفتم توجیه می نمایند، اما این افراد باید بدانند که در روز قیامت راه هر گونه عذر و بهانه بر آن ها بسته است!

به گزارش گلستان ما ، در این باره روایت شده است: زن زیبایى را روز قیامت در دادگاه عدل الهى حاضر مى کنند که بخاطر جمال و زیبایى خود به گناه افتاده است. پس از او مى پرسند: چرا گناه کردى؟

در پاسخ مى گوید: خدایا؛ چون مرا زیبا آفریدى به این جهت به گناه آلوده شدم.

پس خداوند دستور مى دهد حضرت مریم را مى آورند و به آن زن گفته مى شود که تو زیباتر بودى یا مریم؟ در حالى که او را زیبا آفریدیم، اما، او به خاطر جمال خود فریب نخورد.

آنگاه مرد صاحب جمالى را در دادگاه حاضر مى کنند که بخاطر زیبایى خود به گناه آلوده شده است. پس او مى گوید:پروردگارا؛ مرا زیبا آفریدى و زنان به سوى من میل و رغبت پیدا کردند و مرا فریفتند و گرفتار گناه گشتم. در این وقت یوسف (علیه السلام) را مى آورند و به او مى گویند: تو زیباتر بودى یا یوسف؟ ما به او جمال و زیباى دادیم ولى فریب زنان نخورد!

سپس صاحب بلا را مى آورند که به خاطر بلاها و گرفتارى هایش معصیت کرده است. او هم مى گوید:

خداوندا؛ بلاها و مصیبت ها را بر من سخت کردى لذا به گناه افتادم. در این موقع ایوب (علیه السلام) را مى آورند و به آن شخص مى گویند: بلاى تو سخت تر بود یا بلاى ایوب؟ در صورتى که ما او را به بلاى سخت مبتلا کردیم اما مرتکب گناه نشد! و بدین گونه راه عذر و بهانه بر گناهکاران بسته مى شود.

منابع:

1- علامه مجلسی. بحارالانوار، ج7: 285.
2-ناصری، محمود. داستانهای بحار الانوار، ج4: 164.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

حسین نیلچی

عالی بود پناه به خدا

0
0
پاسخ
1393-07-11 16:14

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.